Nieuws

Interview met onze partner van BFirm Formulas

Het verhaal van Liberty Healthcare: Passie, Innovatie en Toewijding in de Wereld van Supplementen.

Het begin van een reis als 16-jarige

Olaf’s avontuur bij Liberty Health begon toen hij 16 jaar oud was, in 2001, als jongste telg in een ondernemersfamilie. Hij stapte het bedrijf van zijn vader binnen als magazijnmedewerker, in een tijd waarin de Nederlandse supplementenindustrie nog opkomende was en bestellingen onder andere binnen kwamen via uitgeknipte advertenties uit de krant.

Na het afronden van zijn studie International Business, waarbij Olaf zijn scriptie schreef over een internationaal businessplan voor Liberty’s voormalige merk Sleepzz, begon hij aan zijn eerste ‘echte’ baan als International Business Development Manager bij Liberty Health.

Terug naar de roots

Na twee jaar in het familiebedrijf te hebben gewerkt, besloot Olaf buiten het bedrijf te gaan werken.
In de jaren die volgde werkte hij voor verschillende multinationals.

In 2013 werd de samenwerking naar een hoger niveau getild en werden de merken van Liberty in licentie te geven aan TS Health. Dit markeerde het begin van een nieuw hoofdstuk voor de samenwerking met TS Health.

In 2021 deed Olaf na bijna tien jaar, met een schat aan ervaring op zak, zijn herintrede bij het bedrijf. Met een hoofd vol creatieve ideeën en innovaties voor zowel bestaande als nieuwe merken van Liberty, was de tijd rijp om het stokje over te nemen.

Een nieuwe visie

Er zijn veel overeenkomsten tussen de beide bedrijven. Net als Stephan en Samantha dit doen binnen TS Health, brengt ook Olaf een nieuwe dynamiek binnen zijn bedrijf. Terwijl hun vaders het bedrijf als traditionele ondernemers runde, met hun poten in de klei, hebben de nieuwe directies, van resp. TS Health en Liberty, een sterke focus op innovatie en het snel inspelen op marktveranderingen en trends.

Olaf benadrukt dat het behoud van de klant als hoogste prioriteit en het streven naar kwaliteit boven kwantiteit essentieel zijn. Ook voor TS Health is dit een prioriteit en is diepgeworteld in de bedrijfscultuur.
Flexibiliteit en het vermogen om zich aan te passen aan de snel veranderende markt vormen een cruciaal onderdeel van de visies en voor de toekomst van beide bedrijven.

Internationaal Succes in China

Een van de meest opmerkelijke succesverhalen van de opkomst van het product BreastGro, nu bekend als B Firm Formulas, gaat over de Chinese markt met zijn ongekende omvang. Terwijl de Europese markt vertrouwd op de natuurlijke capsules, heeft China juist een voorkeur voor de cosmetische producten. De Volumizing Cream van B Firm kent in China een ongekende groei.

De gezamenlijke reis van TS Health en Liberty naar China was een eyeopener voor Olaf en Stephan. Na maanden van beperkingen door de coronapandemie was hun bezoek in mei een langverwachte kans om de Chinese markt te ervaren. Terwijl Olaf en Stephan met trots vertelden dat BreastGro in Europa via honderden locaties verkrijgbaar is, kregen ze een nederig antwoord: “MAAR honderden??” Dit moment van realisatie illustreerde de immense potentiële groei die nog voor hen ligt op de Chinese markt en benadrukte het belang van hun inspanningen om deze kans te grijpen.

Een Nieuwe Richting voor Marketing: Verhaal Vertellen op de Juiste Manier

De gezamenlijke visie op marketing is een centraal element in de strategie en samenwerking voor Liberty  en TS Health. De wildgroei van online cosmetica- en supplementenmerken hebben de industrie versnipperd. Ook in China wordt de nieuwe generatie vaak meer beïnvloed door influencers en gelikte filmpjes dan door goed onderbouwde informatie. Zowel Olaf als Stephan zien kansen in deze veranderingen, op voorwaarde dat het verhaal van B Firm als deze op de juiste manier en via de juiste kanalen wordt verteld.

Het succes van BreastGro/B Firm in China is daarom ook deels gebaseerd op een slimme inzet van influencer marketing. In een markt die gedreven wordt door de kracht van aanbevelingen en trends die snel evolueren, werkt het bedrijf samen met influencers die het product omarmen en promoten.
Deze influencers hebben niet alleen de voordelen van de producten gedeeld, maar ook het verhaal achter BreastGro/B Firm, waardoor een emotionele band ontstaat tussen de consumenten en het merk. Hierdoor heeft het product een loyale klantenkring opgebouwd in China, wat heeft bijgedragen aan het succes op deze veeleisende markt.

 

Een sterke zakelijke relatie met TS Health

De relatie tussen Liberty  en TS Health, die nu al tien jaar bestaat, is geworteld in de samenwerking van hun oprichters, de vaders van de huidige eigenaren. Terwijl hun vaders aan de wieg stonden van de Nederlandse voedingssupplementenindustrie, vertegenwoordigen Olaf, Stephan en Samantha een nieuwe generatie ondernemers met een frisse kijk op de branche en vooral op de veranderende behoeften van de consumenten. Ze begrijpen het belang van vernieuwing en verjonging in een bedrijf, maar koesteren tegelijkertijd de kernwaarden die het bedrijf hebben opgebouwd.

Beide directies benadrukken de balans tussen stabiliteit en innovatie als de sleutel tot het succes van hun langdurige samenwerking, waarbij TS Health openstaat voor vernieuwing en innovatie en Liberty  hierdoor gelegenheid heeft om nieuwe producten, markten en innovaties te ontdekken en te verkennen. Dit partnerschap is een levendig voorbeeld van hoe een langdurige relatie kan gedijen door wederzijds respect en de juiste balans tussen traditie en vooruitgang.

Daarnaast is een grote bindende factor dat beide bedrijven dezelfde passie delen voor kwaliteit en klanttevredenheid.

 

De volgende brands van Liberty Health zijn onder licentie van, en/of verkrijgbaar bij, TS Health: Hairgro, B Firm Formulas (voormalig BreastGro), Liberty Health, Artoflex

 

Hoofdfoto by Freepik