Nieuws

35 jaar TS Health!

In verband met het 35 jaar bestaan van TS Health Products hebben we de familie gevraagd naar hun leukste en dierbaarste herinneringen, maar natuurlijk ook naar het ontstaan van het bedrijf. Het gezin bestaat uit vader Theo, moeder (wijlen) Hennie, zoon Stephan en dochters Natasha en Samantha.  

Oprichting TS Reform 

Theo verteld: “Het bedrijf TS Reform ben ik gestart als vervolg op het welbekende Zonnatura. Zonnatura liet ik achter na een succesvolle groei naar een team van ruim 170 medewerkers en grote landelijke bekendheid. In de jaren die volgde ben ik teruggegaan naar mijn oorspronkelijke idee van het zoeken naar mogelijkheden om mensen beter & gelukkiger te maken.  
TS Reform ben ik, samen met mijn vrouw Hennie, gestart. In de jaren die volgden hebben wij het samen tot een mooi groot bedrijf gebracht”. 

Natasha is de oudste dochter van het gezin en vult haar vader aan. Zij vertelt over de beginperiode, welke typisch is voor een familiebedrijf: “Onze ouders zijn vanuit huis gestart met de opbouw. Al vanaf dag 1 is het gehele gezin bij dit proces betrokken. De kinderen begonnen als bijbaan op verschillende afdelingen van het, langzaam groeiende, bedrijf”.  
Stephan, huidige directeur, geeft aan dat het in het ondernemersbloed van de familie Smits zit: “Toen onze ouders het bedrijf zijn begonnen, deden ze dat al met het duidelijke doel om mensen te helpen met hun gezondheid.  Dit is vandaag de dag nog steeds onze missie en wordt doorgegeven van generatie op generatie. Het was voor ons dan ook een logische stap om dit voort te zetten en te zorgen dat we onze familie idealen waar kunnen maken”. 

Hoogtepunten en trots 

Vol trots verteld de familie over de pareltjes én hun hoogtepunten binnen het bedrijf.  
Samantha, huidige directeur, heeft uiteindelijk haar passie en droom ook binnen het bedrijf gevonden: “Natuurlijke gezondheid en een gezonde levensstijl ben ik mee opgegroeid en is mijn passie geworden. Het prachtige bedrijf voortzetten, wat opgericht is door mijn ouders, was eerlijk gezegd niet mijn allereerste droom. Maar door de jaren heen heb ik mijn plek gevonden en heb ik het mijn missie gemaakt om iedereen het allerbeste uit hun leven te laten halen, ieder op hun eigen wijze. Met geluk & natuurlijke gezondheid. Om elke dag te kunnen opstaan en anderen hiermee te inspireren en bij te dragen aan hun geluk & gezondheid, is toch het mooiste wat er is. ” 

 “De momenten dat we gezamenlijk de eerste kwaliteit en marketing uitdagingen aanpakten in grote overleggen en het regelmatig uitwerken van creatieve oplossingen” is voor Natasha één van de hoogtepunten. Ze vervolgt haar verhaal: “Toen we voor de huidige Novel food* en andere wetten, bij een beurs in het buitenland nieuwe interessante producten vonden en met elkaar een plan gingen maken”. Persoonlijk wordt ze vooral heel blij als ze advies geeft en merkt dat diegene zich ook echt beter gaat voelen.  

Theo kijkt terug op één van zijn grote successen: de overname van De Cruydthof “Een bedrijf wat oorspronkelijk ook door mijn vader is opgericht in 1934”. Op persoonlijk vlak is zijn absolute hoogtepunt wel een heel bijzondere: “In totaal ben ik, samen met Hennie, twee keer op bezoek geweest bij de kroonprins Charles, nu de koning van de UK”. 

Stephan hoeft niet lang na te denken over zijn antwoord op de vraag wat zijn hoogtepunt is sinds de start van TS Health: “Samen met onze ouders werk ik natuurlijk al heel lang bij TS – maar het mooiste is eigenlijk wel het gehele proces geweest hoe we als bedrijf toch één grote familie zijn gebleven gedurende al deze jaren.” 

Het leukste 

Als slotvraag wilden wij weten wat de favoriete bezigheden zijn van de familie, zowel zakelijk als privé. Dit loopt echter behoorlijk door elkaar heen omdat je als eigenaar van een bedrijf natuurlijk nooit écht vrij bent. Maar aangezien (geestelijke) gezondheid binnen het familiebedrijf zéér belangrijk is, wordt hier ook ruimte voor gemaakt door de familie zelf.  
Vader Theo heeft een paar jaar terug een flinke stap teruggedaan door de leiding over te dragen aan Stephan en Samantha.  “Het leukste wat ik nu doe is dansen met Ankie, mijn nieuwe vriendin. Ook ben ik nog steeds actief met advies geven over productontwikkelingen, wat ik erg leuk vind.”  

Samantha is een fanatieke golfster. Haar maak je niet gelukkiger dan vroeg (7.30) in de ochtend een balletje te slaan vóór ze aan het werk gaat. Even je hoofd leegmaken.  
Op zakelijk vlak wordt Samantha vooral gelukkig van het ontwikkelen van producten waar ze zelf naar op zoek is, maar nog niet kan vinden zoals zij dat het liefste ziet. Essencia da Natureza en Rio Cosmetics zijn daar recente voorbeelden van.  
Stephan geniet vooral van tijd doorbrengen met zijn gezin en is nog wel eens op het circuit te vinden.  Op de vraag waar hij nog meer gelukkig van wordt antwoordt hij: “Dat is een moeilijke vraag, ik vind zoveel dingen leuk! Als ik dan toch moet kiezen dan krijg ik de meeste voldoening van het in de markt zetten van een nieuw product of merk en bijbehorende campagne samen te bedenken zodat we weer een verschil kunnen maken voor iemand”. 

Natasha vindt persoonlijk het advies geven en delen van kennis met klanten, consumenten en therapeuten het leukst om te doen. Zij haalt haar voldoening vooral uit kennisoverdracht: “Dat vele generaties na ons, dankzij ons en onze relaties de vrije keuze heeft om voor een natuurlijke, meer complementair dan wel alternatief behandelplan te kiezen. Én ook de keuze blijft houden voor het ondersteunen bij alle dagelijkse gezondheid doormiddel van natuurlijke alternatieven!”   

Als laatste wil de familie vooral het volgende aangeven aan de trouwe klanten en relaties: “Bedankt voor jullie steun al 35 jaar lang en proost op een mooie, lange, gezonde toekomst voor ons allen!!”  

*Novel foods zijn ‘nieuwe’ voedingsmiddelen en ingrediënten die niet eerder binnen de Europese Unie (EU) als voedingsmiddel werden verkocht.